2014. december 30., kedd

A cenzúrázott net – Magyarország

Sok ember azt hitte hogy a net, a szabadság völgye – pedig tévedtek.

 

Amerikai zenei nagy kutyák a nemes keresők (Bing,Yahoo,Ask,Google) kegyeit keresi. Mármint fenyegeti, a zeneipar csaknem 20 éve (!) nem tud ezzel mit kezdeni. Pedig a TPB biztosított ilyen szolgáltatást a zenészeknek (kisebb kevésbé híres zenészek dalai vannak ott, valamint illegális másolatok.) de nem, de nem. Amúgy a Megaupload bezárásával a Kalóz Média anonim szerkeztője szerint, 20 (!) ilyen oldal jött létre, bár magyarországon nem Kim Dotcom megoldása volt a legnépszerűbb így a kiesése nem volt annnyira nagy szomorúság. De ilyen helyzetben a filmipar is. De ők megpróbálnak kapcsolni, de nem felhasználóbarát módon. A blu-ray lemezeken például Cinavia titkosítás van, vagy a legújjab technológia amit eddig csak a Netflix használ. Bár a felhasználók nem gerjednek ilyen abszurd megoldásra, ami eltántorítja fogyasztókat. Mi jutt erről eszetekbe? Fekete háttér, piros főcím, fehér szöveg. Mi az? Természetesen, a szerzői jogi figyelmeztetések. Nem értem, hogy a kiadóknak ez kevés? Én utálom, sőt nem is szeretem, bár legutoljára ilyen groteszk „műsorkát” nem is láttam (na jó nem olyan katasztrofális.A tévében sok a péniszével propellező huszonéves férfi. Vagy a cici,nuni mutogatós, prostituált viselkedésű nők.) De a szórakoztatóiparnak nem a  fogyasztók „röghöz kötése” lenne a cél, hanem a szórakoztatása. Ez felettéb gusztustalan viselkedés.  Manapság mindenki a publikus adatait felhőben tárolja,de azzal a kompromisszummal jár hogy a cégek figyelik az adatainkat (Meg az NSA). Legalábbis egy kivételével. RapidShare. Ez utobbi kérdéses. Idézek a CHIP/2012_05-ös számából ahol a RapidShare szóvivője nyilatkozik:

 

„A fájlok ellenőrzése a magánszféra komoly megsértését jelentené” (Daniel Raimer)

 

És ezzel zárnánk sorainkat.

 

ui.: Ezt a bejegyzést nem a cégek szidalmazásának szenteltem, hanem mint én kivülálló, figyelmeztetem őket a totális „érzelmi csődre” ami ebben a piacban fog történni.

 

 

Felhasználó-védők legyen veletek!

Címkék: , , , ,

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal